• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Novom Gradu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Strateški plan i program rada za period 2025-2027 s godišnjem programom za 2025 Osnovnog suda u Novom Gradu

    29.09.2025.

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

    Broj:076-0-Su-24-000 930

    Mjesto: Novi Grad, 22.11.2024. godine

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Strateški plan rada

    2025 - 2027

    Godišnji program rada

    za 2025. godinu

    OSNOVNOG SUDA U NOVOM GRADU

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    22.11.2024. godine

     

     

    SADRŽAJ

     

     

    A.    Uvod. 2

    1)    Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 3

    2)    Sažetak analize strateškog okvira. 5

    3)    Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja. 6

    4)    Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji 7

    4)    Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. 8

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima. 9

    C.   Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta. 13

    D. Ostale informacije. 13

     

     


     

    A. Uvod

    Prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) Osnovni sud u Novom Gradu mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni. U skladu sa pomenutim Zakonom ovaj sud je nadležan za rješavanje krivičnih, parničnih, izvršnih, vanparničnih, prekršajnih predmeta, kao i za pružanje pravne pomoći, te obavljanja drugih poslova povjerenih Zakonom.

     

    Strateški plan predstavlja integrisani skup strateških i operativnih ciljeva i aktivnosti, koji su potrebni kako bi se u budućnosti ostvario željeni rezultat (često definisan kao „misija“ ili „vizija“ institucije), te pokazuje prioritete koji se trebaju postići u slijedećih nekoliko godina, a koji će voditi prema strateškim prioritetima.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda za 2025. godinu želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinio razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg Suda.

     

    Ovaj Sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u službi građana i uspostave vladavine prava. Osnovni cilj koji Osnovni sud u Novom Gradu želi postići kroz određivanje strateških ciljeva jeste unapređenje efikasnosti i efektivnosti, postizanje ažurnosti u radu i jačanja povjerenja javnosti u rad suda.

     

    Ostvarenjem postavljenih strateških, odnosno trogodišnjih ciljeva, ostvaruju se i strateški ciljevi VSTV – a kao krovne pravosudne institucije u BiH koja omogućava jednak pristup pravdi i jednakost svih građana pred zakonom, a koja je svojim strateškim planom definisala četiri ključna načela na kojima se zasniva funkcionalno pravosuđe: efikasnost, kvalitet, odgovornost i nezavisnost.


     

     

     

     

     

    1)   Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija

     

    MANDAT:

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)      U krivičnim premetima:

    1)      za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)      za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)      za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)      za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)      da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)      da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)      da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)      da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)      U građanskim predmetima:

    1)      u svim građanskim sporovima,

    2)      u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

         4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

         6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

         7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     

     

     

     

    VIZIJA:

    Osnovni sud u Novom Gradu doprinosi razvoju efikasnog, transparentnog i modernog pravosuđa, zadobijanju povjerenja građana u Sud koji pruža efikasnu pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku nepristrasnim i transparentnim radom.

     

     

    MISIJA:

    Osnovni sud u Novom Gradu je usmjeren da pruža pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti, uvažavajući najviše standarde primjene i zaštite ljudskih prava, a posebno prava na pristup sudu i jednakost svih građana pred zakonom.

     

     

     

     

     

     

     


     

    2)   Sažetak analize strateškog okvira

     

    Ključni Strateški dokumenti koji su korišteni prilikom izrade Godišnjeg programa rada Osnovnog suda u Novom Gradu su:

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost Suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda i ključni dokument prema kojem se usklađuju strateški ciljevi svih pravosudnih institucija u BiH,

    -          Zakon o slobodi pristupa informacijama Republike Srpske – koji reguliše pitanja objavljivanja informacija koje su pod kontrolom javnog organa,

    -          Zakon o zaštiti ličnih podataka (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine” broj 49/06, 76/11, 93/11) koji ima za cilj da se  obezbijedi zaštita ljudskih prava i osnovnih sloboda, a naročito pravo na privatnost i zaštitu podataka u pogledu obrade ličnih podataka koji se na njih odnose.

    -          Smjernice VSTV-a o objavljivanju sudskih i tužilačkih odluka,

    -          Strategija za odnose s javnošću i informisanje, koja reguliše pitanja komunikacije
    sa medijima, distribucija informacija o uslugama, brošure i promotivni materijal i web
    uredništvo;

    -          Zakon o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku kojim je uređena zaštita prava na suđenje u razumnom roku,

    -          Pravilnik o unutrašnjem sudskom poslovanju – kojim se uređuje organizacija I način unutrašnjeg poslovanja suda i druga pitanja koja su od značaja za sudsku poslovanje

     

     

     

     

     


     

    3)   Pregled strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja

     

    Strateški cilj 1 – Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

     

    Trogodišnji cilj suda je postavljen uzimajući u obzir sveukupni cilj pravosuđa: efikasnost i skraćenja vremena trajanja postupka. Osnovni sud u Novom Gradu u kontinuitetu ostvaruje vrlo dobre rezultate rada, iako je od marta 2023. godine radio sa smanjenim kapacitetom, zbog odlaska 1 sudije u penziju, međutim i u takvoj situaciji je ostvaren uspješan procent realizacije Plana rješavanja predmeta preko 95%. Predmeti se rješavaju u okviru optimalnih rokova, odnosno, odstupanja od predviđenih optimalnih rokova su minimalna, dok su na parničnom referatu odstupanja negativna tj. trajanje nerješenih predmeta traje kraće od predviđenih optimalnih rokova (optimalan rok je 202 dana, dok je vrijeme trajanja nerješenih parničnih predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu 106 dana). Cilj Suda je da se ostvareni rezultati zadrže, te da se postigne potpuna ažurnost, efikasnost i efektivnost na svim referatima smanjenjem broja i starosti neriješenih predmeta iz Plana rješavanja predmeta i skraćivanjem trajanja sudskih postupka na svim referatima.

     

     

    Strateški cilj 2 - Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Ovaj trogodišnji cilj suda je postavljen u skladu sa strateškim ciljem koji se odnosi na unapređenje efikasnosti, odgovornosti, kvalitete i nezavisnosti sektora pravde u BiH. Postavljanjem ovog strateškog cilja Osnovni sud u Novom Gradu će nastojati da svojim radom i planiranim aktivnostima doprinese održavanju postignutog kvaliteta rada kao i unapređenju kvaliteta sudskih odluka, koji će se ogledati u većem broju potvrđenih sudskih odluka od strane sudova više instance. Takođe, pohađanjem edukacija na teme koje su povezane sa referatom na kojem sudije rade stvoriće se preduslovi za poboljšanje kvaliteta odluka, kao i rada Suda u cijelini.

     

     

    Strateški cilj 3 – Unapređenje transparentnosti rada suda

     

    Navedeni cilj je dio Strategije i pravde i provođenje projekta pod nazivom „Unapređenje kapaciteta sudova za transparentniji rad i proaktivnu komunikaciju sa medijima i javnošću“. Unapređenje transparentnosti rada Suda i dostupnost informacija krajnjim korisnicima je veoma važno za zaustavljanje trenda gubljenja povjerenja u pravosudni sistem i promociju većeg povjerenja građana u rad Suda, jačanja položaja Suda u javnosti, te očuvanje kredibiliteta i digniteta Suda. Za ostvarenje ovog cilja predviđeni su ciljevi koji će osigurati transparentnost i javnost rada suda, na način da će se u toku cijele godine davati informacije, prezentovati aktivnosti i obavještavati o radu Suda.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    4)   Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji

     

    Prioriteti Osnovnog suda u Novom Gradu u 2025. godini su dosljednost u postupanju, brz i efikasan odgovor na sve izazove i prepreke, osnaživanje unutrašnjih kapaciteta, a sve u cilju pružanja kvalitetne usluge građanima, te otvorenost i saradnja sa javnošću i drugim institucijama. Prioriteti u 2025. godini su povećanje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti, a što će se nastojati postići kroz smanjenje broja nerješenih predmeta, smanjenje vremena trajanja svih postupaka, poboljšanje kvaliteta rada Suda, kao i unapređenje transparentosti rada suda.

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti prvenstveno poveća kvalitet sudskih odluka, upotpuni radne kapacitete suda (imenovanje novog sudije), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje strateške i trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog tako i nesudskog osoblja (sudskog izvršitelja), sugerisati sudijama da bolje i više prate sudsku praksu viših instanci, kao i da češće pohađaju seminare vezane za referate na kojima rade, s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava i dr. mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost realizacije istih. Takođe, prioritet je i održavanje i jačanje povjerenja javnosti u sud što će se nastojati postići ažurnim objavljivanjem informacija o radu suda, koje su značajne sa aspekta prava na pristup sudu i pravično suđenje, kao i blagovremeno objavljivanje informacija za koje je iskazan poseban interes javnosti.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    5)   Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud

     

     

    „SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za postizanje željenih i drugih ciljeva.

     

     

    UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI

    SNAGE (STRENGTHS)

    SLABOSTI (WEAKNESSES)

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati,

    - uspostavljena praksa vođenja elektronske baze odluka viših sudova I dostupnosti istih za sve nosioce pravosudne funkcije u Sudu

    - kvalitetna IT podrška

     

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nizak kvalitet sudskih odluka,

    ü  - nedovoljno praćenje sudske prakse

    ü  - zastarjelost informatičke opreme

    ü  - Nemogućnost specijalizacije sudija za rad na pojedinim referatima.

    ü  Budžet koji ne obezbjeđuje dodatna sredstva za stvarne potrebe suda (materijalne)

     

    VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI

    PRILIKE (OPPORTUNITIES)

    PRIJETNJE (THREATS)

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta

    ü  - edukacije

    - donatorska sredstva

    - imenovanje novog sudije i upotpunjavanje radnih kapaciteta.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - nedostupnost stranaka,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    ü  Negativna percepcija javnosti o pravosuđu uopšte

     

     

     

     

     

     

     

     

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima

     

    (Tabela sadrži naziv strateških ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom izvršenja i nositeljem realizacije aktivnosti)

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

    Smanjiti broj neriješenih izvršnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    208

    207

    205

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.1.1.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje izvršnog postupka i mjera za smanjenje trajanja postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.2.

     

    Smanjiti broj neriješenih krivičnih predmeta 

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja krivičnih predmeta u sudu (u danima)

    187

    158

    130

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.2.1.

    Analiza trajanja neriješenih krivičnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje krivičnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.3.

     

    Smanjiti broj neriješenih parničnih predmeta 

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    106

    106

    106

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.3.1.

    Analiza trajanja neriješenih parničnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.3.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje parničnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.3.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.4.

     

    Smanjiti broj nerješenih prekršajnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja prekršajnih predmeta u sudu (u danima)

    101

    96

    91

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.4.1.

    Analiza trajanja neriješenih prekršajnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.4.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje prekršajnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.4.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.5.

     

    Smanjiti broj nerješenih vanparničnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja vanparničnih predmeta u sudu (u danima)

    98

    87

    76

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.5.1.

    Analiza trajanja neriješenih vanparničnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.5.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje vanparničnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.5.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 2

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 2.1.

     

    Veći broj potvrđenih sudskih odluka

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Procenat potvrđenih sudskih odluka na godišnjem nivou

    83%

    84%

    85%

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    2.1.1.

    Analiza  potvrđenih, ukinutih, preinačenih odluka ovog suda u cilju ujednačavanja sudske prakse i unapređenja kvaliteta sudskih odluka

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.2.

    Ciljana edukacija NPF-a i administrativnog osoblja u vezi referata na kojima su raspoređeni

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

    Strateški cilj 3

    Unapređenje transparentnosti rada suda

    Trogodišnji cilj 3.1.

     

    Informisanje javnosti o pitanjima značajnim za rad suda

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Broj objavljenih saopštenja za javnost na web stranici suda

    50

    55

    60

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    3.1.1

    Objave o pravosnažnim krivičnim presudama

    I, II, III i IV

    Službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

    3.1.2.

    Objavljivanje saopštenja za javnost o radu suda

    I, II, III i IV

    Predsjednik Suda, Službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

    3.1.3.

    Objave o aktivnostima vezanim za „Sedmicu sudske nagodbe“

    II i IV

    Predsjednik Suda, IKT službenik,

    3.1.4.

    Učestvovati u obukama i pohađati edukacije za zaštitu ličnih podataka, obradu zahtjeva za pristup informacijama i odnose sa javnošću

    I, II, III i IV

     Predsjednica suda, službenik za odnose sa javnošću, uređivački tim

    3.1.5.

    Redovno ažuriranje web stranice

    I, II, III i IV

    Predsjednik suda, službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

     

     

     

     

     

    C.  Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta

     

    U skladu sa nadležnošću Osnovnog suda u Novom Gradu i odredbama člana 8. Uputstva za izradu planova rješavanja predmeta izrađuje se Plan rješavanja predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu. Realizacija Plana rješavanja predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu je na zavidnom nivou, odnosno, u procentu od preko 95%, te postavljanjem strateških ciljeva će Sud usmjeriti svoje aktivnosti na  još bolju realizaciju Plana kako bi se postigla potpuna realizacija Plana. Treba napomenuti da Osnovni sud u Novom Gradu od marta 2023. godine radi u smanjenom kapacitetu, jer je jedan sudija otišao u penziju, međutim, uprkos navedenom, procenat realizacije Plana rješavanja predmeta je povećan, preraspodjelom predmeta na postojeće sudije, te su uz pojačane napore ostvareni veoma dobri rezultati pri realizaciji Plana rješavanja predmeta, a navedeni trend u Osnovnom sudu u Novom Gradu će se nastojati zadržati i poboljšati.

     

     

    D. Ostale informacije

     

    (Podaci o broju i strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste navodili i prethodnim godišnjim programima rada)

     

    Osnovni sud u Novom Gradu po sistematizaciji ima 21 radno mjesto. Od ukupnog broja zaposlenih u sudu je 5 sudija, 1 stručni saradnik, dok je ostalo nesudsko osoblje – radnici suda (radnici u pisarnici, IKT službenik, 1 sudski izvršitelj i ostali). Od marta 2023. godine Sud radi u smanjenom kapacitetu, zbog odlaska 1 sudije u penziju, te se u narednom period očekuje imenovanje nedostajućeg sudije kako bi Sud mogao raditi u punom kapacitetu što će doprinijeti većoj efikasnosti i ažurnosti rada Suda.

     

    U ostvarenju Godišnjeg programa rada suda i strateških ciljeva (trogodišnjih) u finansijskom smislu sud će se oslanjati isključivo na odobreni budžet, te sa već postojećim i raspoloživim kadrom uložiti dodatne napore na postizanju što boljih rezultata, čime bi se podigao kvalitet rada suda i postigla još veća ažurnost.

     

     

    Prikazana vijest je na:
    11 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Strateški plan i program rada za period 2025-2027 s godišnjem programom za 2025 Osnovnog suda u Novom Gradu

    29.09.2025.

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

    Broj:076-0-Su-24-000 930

    Mjesto: Novi Grad, 22.11.2024. godine

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Strateški plan rada

    2025 - 2027

    Godišnji program rada

    za 2025. godinu

    OSNOVNOG SUDA U NOVOM GRADU

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    22.11.2024. godine

     

     

    SADRŽAJ

     

     

    A.    Uvod. 2

    1)    Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 3

    2)    Sažetak analize strateškog okvira. 5

    3)    Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja. 6

    4)    Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji 7

    4)    Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. 8

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima. 9

    C.   Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta. 13

    D. Ostale informacije. 13

     

     


     

    A. Uvod

    Prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) Osnovni sud u Novom Gradu mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni. U skladu sa pomenutim Zakonom ovaj sud je nadležan za rješavanje krivičnih, parničnih, izvršnih, vanparničnih, prekršajnih predmeta, kao i za pružanje pravne pomoći, te obavljanja drugih poslova povjerenih Zakonom.

     

    Strateški plan predstavlja integrisani skup strateških i operativnih ciljeva i aktivnosti, koji su potrebni kako bi se u budućnosti ostvario željeni rezultat (često definisan kao „misija“ ili „vizija“ institucije), te pokazuje prioritete koji se trebaju postići u slijedećih nekoliko godina, a koji će voditi prema strateškim prioritetima.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda za 2025. godinu želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinio razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg Suda.

     

    Ovaj Sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u službi građana i uspostave vladavine prava. Osnovni cilj koji Osnovni sud u Novom Gradu želi postići kroz određivanje strateških ciljeva jeste unapređenje efikasnosti i efektivnosti, postizanje ažurnosti u radu i jačanja povjerenja javnosti u rad suda.

     

    Ostvarenjem postavljenih strateških, odnosno trogodišnjih ciljeva, ostvaruju se i strateški ciljevi VSTV – a kao krovne pravosudne institucije u BiH koja omogućava jednak pristup pravdi i jednakost svih građana pred zakonom, a koja je svojim strateškim planom definisala četiri ključna načela na kojima se zasniva funkcionalno pravosuđe: efikasnost, kvalitet, odgovornost i nezavisnost.


     

     

     

     

     

    1)   Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija

     

    MANDAT:

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)      U krivičnim premetima:

    1)      za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)      za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)      za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)      za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)      da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)      da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)      da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)      da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)      U građanskim predmetima:

    1)      u svim građanskim sporovima,

    2)      u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

         4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

         6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

         7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     

     

     

     

    VIZIJA:

    Osnovni sud u Novom Gradu doprinosi razvoju efikasnog, transparentnog i modernog pravosuđa, zadobijanju povjerenja građana u Sud koji pruža efikasnu pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku nepristrasnim i transparentnim radom.

     

     

    MISIJA:

    Osnovni sud u Novom Gradu je usmjeren da pruža pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti, uvažavajući najviše standarde primjene i zaštite ljudskih prava, a posebno prava na pristup sudu i jednakost svih građana pred zakonom.

     

     

     

     

     

     

     


     

    2)   Sažetak analize strateškog okvira

     

    Ključni Strateški dokumenti koji su korišteni prilikom izrade Godišnjeg programa rada Osnovnog suda u Novom Gradu su:

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost Suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda i ključni dokument prema kojem se usklađuju strateški ciljevi svih pravosudnih institucija u BiH,

    -          Zakon o slobodi pristupa informacijama Republike Srpske – koji reguliše pitanja objavljivanja informacija koje su pod kontrolom javnog organa,

    -          Zakon o zaštiti ličnih podataka (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine” broj 49/06, 76/11, 93/11) koji ima za cilj da se  obezbijedi zaštita ljudskih prava i osnovnih sloboda, a naročito pravo na privatnost i zaštitu podataka u pogledu obrade ličnih podataka koji se na njih odnose.

    -          Smjernice VSTV-a o objavljivanju sudskih i tužilačkih odluka,

    -          Strategija za odnose s javnošću i informisanje, koja reguliše pitanja komunikacije
    sa medijima, distribucija informacija o uslugama, brošure i promotivni materijal i web
    uredništvo;

    -          Zakon o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku kojim je uređena zaštita prava na suđenje u razumnom roku,

    -          Pravilnik o unutrašnjem sudskom poslovanju – kojim se uređuje organizacija I način unutrašnjeg poslovanja suda i druga pitanja koja su od značaja za sudsku poslovanje

     

     

     

     

     


     

    3)   Pregled strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja

     

    Strateški cilj 1 – Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

     

    Trogodišnji cilj suda je postavljen uzimajući u obzir sveukupni cilj pravosuđa: efikasnost i skraćenja vremena trajanja postupka. Osnovni sud u Novom Gradu u kontinuitetu ostvaruje vrlo dobre rezultate rada, iako je od marta 2023. godine radio sa smanjenim kapacitetom, zbog odlaska 1 sudije u penziju, međutim i u takvoj situaciji je ostvaren uspješan procent realizacije Plana rješavanja predmeta preko 95%. Predmeti se rješavaju u okviru optimalnih rokova, odnosno, odstupanja od predviđenih optimalnih rokova su minimalna, dok su na parničnom referatu odstupanja negativna tj. trajanje nerješenih predmeta traje kraće od predviđenih optimalnih rokova (optimalan rok je 202 dana, dok je vrijeme trajanja nerješenih parničnih predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu 106 dana). Cilj Suda je da se ostvareni rezultati zadrže, te da se postigne potpuna ažurnost, efikasnost i efektivnost na svim referatima smanjenjem broja i starosti neriješenih predmeta iz Plana rješavanja predmeta i skraćivanjem trajanja sudskih postupka na svim referatima.

     

     

    Strateški cilj 2 - Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Ovaj trogodišnji cilj suda je postavljen u skladu sa strateškim ciljem koji se odnosi na unapređenje efikasnosti, odgovornosti, kvalitete i nezavisnosti sektora pravde u BiH. Postavljanjem ovog strateškog cilja Osnovni sud u Novom Gradu će nastojati da svojim radom i planiranim aktivnostima doprinese održavanju postignutog kvaliteta rada kao i unapređenju kvaliteta sudskih odluka, koji će se ogledati u većem broju potvrđenih sudskih odluka od strane sudova više instance. Takođe, pohađanjem edukacija na teme koje su povezane sa referatom na kojem sudije rade stvoriće se preduslovi za poboljšanje kvaliteta odluka, kao i rada Suda u cijelini.

     

     

    Strateški cilj 3 – Unapređenje transparentnosti rada suda

     

    Navedeni cilj je dio Strategije i pravde i provođenje projekta pod nazivom „Unapređenje kapaciteta sudova za transparentniji rad i proaktivnu komunikaciju sa medijima i javnošću“. Unapređenje transparentnosti rada Suda i dostupnost informacija krajnjim korisnicima je veoma važno za zaustavljanje trenda gubljenja povjerenja u pravosudni sistem i promociju većeg povjerenja građana u rad Suda, jačanja položaja Suda u javnosti, te očuvanje kredibiliteta i digniteta Suda. Za ostvarenje ovog cilja predviđeni su ciljevi koji će osigurati transparentnost i javnost rada suda, na način da će se u toku cijele godine davati informacije, prezentovati aktivnosti i obavještavati o radu Suda.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    4)   Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji

     

    Prioriteti Osnovnog suda u Novom Gradu u 2025. godini su dosljednost u postupanju, brz i efikasan odgovor na sve izazove i prepreke, osnaživanje unutrašnjih kapaciteta, a sve u cilju pružanja kvalitetne usluge građanima, te otvorenost i saradnja sa javnošću i drugim institucijama. Prioriteti u 2025. godini su povećanje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti, a što će se nastojati postići kroz smanjenje broja nerješenih predmeta, smanjenje vremena trajanja svih postupaka, poboljšanje kvaliteta rada Suda, kao i unapređenje transparentosti rada suda.

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti prvenstveno poveća kvalitet sudskih odluka, upotpuni radne kapacitete suda (imenovanje novog sudije), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje strateške i trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog tako i nesudskog osoblja (sudskog izvršitelja), sugerisati sudijama da bolje i više prate sudsku praksu viših instanci, kao i da češće pohađaju seminare vezane za referate na kojima rade, s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava i dr. mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost realizacije istih. Takođe, prioritet je i održavanje i jačanje povjerenja javnosti u sud što će se nastojati postići ažurnim objavljivanjem informacija o radu suda, koje su značajne sa aspekta prava na pristup sudu i pravično suđenje, kao i blagovremeno objavljivanje informacija za koje je iskazan poseban interes javnosti.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    5)   Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud

     

     

    „SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za postizanje željenih i drugih ciljeva.

     

     

    UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI

    SNAGE (STRENGTHS)

    SLABOSTI (WEAKNESSES)

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati,

    - uspostavljena praksa vođenja elektronske baze odluka viših sudova I dostupnosti istih za sve nosioce pravosudne funkcije u Sudu

    - kvalitetna IT podrška

     

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nizak kvalitet sudskih odluka,

    ü  - nedovoljno praćenje sudske prakse

    ü  - zastarjelost informatičke opreme

    ü  - Nemogućnost specijalizacije sudija za rad na pojedinim referatima.

    ü  Budžet koji ne obezbjeđuje dodatna sredstva za stvarne potrebe suda (materijalne)

     

    VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI

    PRILIKE (OPPORTUNITIES)

    PRIJETNJE (THREATS)

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta

    ü  - edukacije

    - donatorska sredstva

    - imenovanje novog sudije i upotpunjavanje radnih kapaciteta.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - nedostupnost stranaka,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    ü  Negativna percepcija javnosti o pravosuđu uopšte

     

     

     

     

     

     

     

     

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima

     

    (Tabela sadrži naziv strateških ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom izvršenja i nositeljem realizacije aktivnosti)

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

    Smanjiti broj neriješenih izvršnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    208

    207

    205

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.1.1.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje izvršnog postupka i mjera za smanjenje trajanja postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.2.

     

    Smanjiti broj neriješenih krivičnih predmeta 

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja krivičnih predmeta u sudu (u danima)

    187

    158

    130

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.2.1.

    Analiza trajanja neriješenih krivičnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje krivičnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.3.

     

    Smanjiti broj neriješenih parničnih predmeta 

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    106

    106

    106

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.3.1.

    Analiza trajanja neriješenih parničnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.3.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje parničnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.3.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.4.

     

    Smanjiti broj nerješenih prekršajnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja prekršajnih predmeta u sudu (u danima)

    101

    96

    91

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.4.1.

    Analiza trajanja neriješenih prekršajnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.4.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje prekršajnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.4.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 1

    Unapređenje efikasnosti i efektivnosti rada suda, sa ciljem postizanja potpune ažurnosti

    Trogodišnji cilj 1.5.

     

    Smanjiti broj nerješenih vanparničnih predmeta

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja vanparničnih predmeta u sudu (u danima)

    98

    87

    76

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.5.1.

    Analiza trajanja neriješenih vanparničnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.5.2.

    Održavanje sudijskih kolegija i utvrđivanje prijedloga mjera za efikasno vođenje vanparničnog postupka

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.5.3.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

     

    Strateški cilj 2

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 2.1.

     

    Veći broj potvrđenih sudskih odluka

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Procenat potvrđenih sudskih odluka na godišnjem nivou

    83%

    84%

    85%

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2025. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2025. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    2.1.1.

    Analiza  potvrđenih, ukinutih, preinačenih odluka ovog suda u cilju ujednačavanja sudske prakse i unapređenja kvaliteta sudskih odluka

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.2.

    Ciljana edukacija NPF-a i administrativnog osoblja u vezi referata na kojima su raspoređeni

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    I,II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

    Strateški cilj 3

    Unapređenje transparentnosti rada suda

    Trogodišnji cilj 3.1.

     

    Informisanje javnosti o pitanjima značajnim za rad suda

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2025 (n)

    2026 (n+1)

    2027 (n+2)

    Broj objavljenih saopštenja za javnost na web stranici suda

    50

    55

    60

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    3.1.1

    Objave o pravosnažnim krivičnim presudama

    I, II, III i IV

    Službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

    3.1.2.

    Objavljivanje saopštenja za javnost o radu suda

    I, II, III i IV

    Predsjednik Suda, Službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

    3.1.3.

    Objave o aktivnostima vezanim za „Sedmicu sudske nagodbe“

    II i IV

    Predsjednik Suda, IKT službenik,

    3.1.4.

    Učestvovati u obukama i pohađati edukacije za zaštitu ličnih podataka, obradu zahtjeva za pristup informacijama i odnose sa javnošću

    I, II, III i IV

     Predsjednica suda, službenik za odnose sa javnošću, uređivački tim

    3.1.5.

    Redovno ažuriranje web stranice

    I, II, III i IV

    Predsjednik suda, službenik za odnose sa javnošću, IKT službenik

     

     

     

     

     

    C.  Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta

     

    U skladu sa nadležnošću Osnovnog suda u Novom Gradu i odredbama člana 8. Uputstva za izradu planova rješavanja predmeta izrađuje se Plan rješavanja predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu. Realizacija Plana rješavanja predmeta u Osnovnom sudu u Novom Gradu je na zavidnom nivou, odnosno, u procentu od preko 95%, te postavljanjem strateških ciljeva će Sud usmjeriti svoje aktivnosti na  još bolju realizaciju Plana kako bi se postigla potpuna realizacija Plana. Treba napomenuti da Osnovni sud u Novom Gradu od marta 2023. godine radi u smanjenom kapacitetu, jer je jedan sudija otišao u penziju, međutim, uprkos navedenom, procenat realizacije Plana rješavanja predmeta je povećan, preraspodjelom predmeta na postojeće sudije, te su uz pojačane napore ostvareni veoma dobri rezultati pri realizaciji Plana rješavanja predmeta, a navedeni trend u Osnovnom sudu u Novom Gradu će se nastojati zadržati i poboljšati.

     

     

    D. Ostale informacije

     

    (Podaci o broju i strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste navodili i prethodnim godišnjim programima rada)

     

    Osnovni sud u Novom Gradu po sistematizaciji ima 21 radno mjesto. Od ukupnog broja zaposlenih u sudu je 5 sudija, 1 stručni saradnik, dok je ostalo nesudsko osoblje – radnici suda (radnici u pisarnici, IKT službenik, 1 sudski izvršitelj i ostali). Od marta 2023. godine Sud radi u smanjenom kapacitetu, zbog odlaska 1 sudije u penziju, te se u narednom period očekuje imenovanje nedostajućeg sudije kako bi Sud mogao raditi u punom kapacitetu što će doprinijeti većoj efikasnosti i ažurnosti rada Suda.

     

    U ostvarenju Godišnjeg programa rada suda i strateških ciljeva (trogodišnjih) u finansijskom smislu sud će se oslanjati isključivo na odobreni budžet, te sa već postojećim i raspoloživim kadrom uložiti dodatne napore na postizanju što boljih rezultata, čime bi se podigao kvalitet rada suda i postigla još veća ažurnost.